پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه در نشستی خبری در کاخ سفید، با اعلام عزم دولت برای محدود کردن دسترسی به سلاح گرم، جو بایدن، معاون اول خود را به عنوان مسئول تدوین لایحه‌ای برای کنترل تملک سلاح گرم در آمریکا معرفی کرد.

us gun

اوباما در این نشست خبری با اشاره به ملی بودن و فوریت معضل حمل سلاح گفت: این مساله یک کمیسیون اداری در واشنگتن نیست. چیزی نیست که شش ماه درباره‌اش تحقیق شود سپس یک گزارش در مورد آن منتشر کنند و بعد به کناری انداخته شود. برای اینکه اصلاحاتی واقعی فورا صورت گیرد، من از کنگره جدید می‌خواهم که در سال جدید و در فرصت مقتضی آماده رای دادن به این طرح باشد.

در پی کشته شدن ۲۶ نفر و از جمله بیست کودک در جریان تیراندازی جمعه هفته گذشته در مدرسه سندی هوک در شهر نیوتاون ایالت کانیتیکت، بحث‌ها در باره کنترل دسترسی به سلاح گرم در آمریکا، بار دیگر بالا گرفته است.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن تصمیم آقای اوباما را با توجه به تغییر جو در جامعه آمریکا نسبت به مساله حمل سلاح گرم، این چنین توضیح می‌دهد:

رئیس جمهوری هیچ تصمیم سیاسی بزرگی را اعلام نکرد؛ اما وی آگاه به عوض شدن جو در جامعه برای عمل است. بسیاری از حقوقدانان طرفدار حمل سلاح گرم پیشاپیش در مخالفت با نیاز به سلاحهای تهاجمی قوی صحبت کرده‌اند. فروشگاه‌هایی مثل والت مارت و دیکز سپورتینگ گودز، فروش سلاحهایی مشابه آنچه در مدرسه سندی هوک به کار رفت را متوقف کرده‌اند؛ به علاوه چندین ایالت در حال بررسی طرح مسلح کردن معلمان هستند.

کد خبر 195022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز